بهترین شهرهای ایران برای مسافرت

زیباترین شهرهای ایران کدامند؟ این سوالی است که هر توریستی چه خارجی و چه داخلی ممکن است بپرسد. برای جواب ساده میتوانیم بگوییم که تمامی شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و نمیتوان بهترین آنها ها را معرفی کرد. چهار فصل بودن ایران باعث شده تا شهرهای مختلف ایران برای همه سلیقه ها جذاب […]

زیباترین شهرهای ایران کدامند؟ این سوالی است که هر توریستی چه خارجی و چه داخلی ممکن است بپرسد. برای جواب ساده میتوانیم بگوییم که تمامی شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و نمیتوان بهترین آنها ها را معرفی کرد. چهار فصل بودن ایران باعث شده تا شهرهای مختلف ایران برای همه سلیقه ها جذاب و دیدنی باشد. هر شهر برای خود جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی دارد که باید دید. در این مطلب قصد داریم در مورد تنها چند مورد از محبوب ترین شهرهای زیبای ایران صحبت کنیم و به معرفی مختصری از آنها بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

تهران؛ پایتخت مدرن ایران

تهران پایتخت ایران و یکی از زیباترین شهرهای ایران بشمار می رود. دیدن این کلان شهر معاصر واجب و الزامی است علت این امر هم این است که تهران یکی از ایستگاه های اصلی در مسیر گردشگری کلاسیک ایران است. کاخ گلستان، موزه ملی ایران، موزه ظروف آبگینه، موزه فرش، برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت (پل طبیعت) از جاذبه‌های دیدنی تهران هستند.

شما میتوانید از هر شهر برای رفتن به تهران بلیط تهیه کنید! برای تهیه آسان بلیط از تبریز به تهران میتوانید از اکی بلیط اقدام کنید. همچنین شما میتوانید بلیط تهران به تبریز را نیز با بهترین قیمت از طریق وبسایت ما خریداری کنید.

شیراز؛ پایتخت فرهنگ ایران

اگر قصد سفر به یکی از شهرهای ایران را دارید، شیراز، پایتخت فرهنگی ایران باید در صدر لیست پیشنهاد های سفری شما باشد. شیراز، یکی از زیباترین شهرهای ایران، مملو از سنگ های گران قیمت است. تخت جمشید، پاسارگاد، مسجد صورتی، خانه قوام، مجموعه وکیل، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریم خان، باغ ارم، حرم شاه چراغ و حرم علی بن حمزه از جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبای ایرانی به شمار می رود.

اصفهان؛ شهر معماری

اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است که قطعا سفریار سفر به این شهر را به شما پیشنهاد می کند. این شهر زادگاه معماری اسلامی ایران شناخته شده و به عنوان یک موزه فرهنگی زنده برای ایران است. از محبوب ترین جاذبه های اصفهان می توان به جاذبه های میدان نقش جهان، کلیسای جامع ونک، کاخ چهل ستون، مسجد جامع اصفهان، منارجنبان، سی و سه پل و روستای ابیانه اشاره کرد. اصفهان همچنین یکی از مهم‌ترین مراکز موسیقی ایرانی است و بازدید از موزه موسیقی اصفهان به‌ویژه برای دوستداران موسیقی بشدت توصیه می شود.

یزد؛ میراثی ثبت شده در یونسکو

یکی از ایستگاه‌های مهم و جذاب در مسیر گردشگری سنتی ایران، شهر تاریخی یزد (میراث جهانی یونسکو) است، شهری که به خاطر برج‌های بادگیر زیبا و معماری خاکی‌اش معروف شده. این شهر علاوه بر معماری های کویری و محله‌های سنتی، عناصر زرتشتی مانند آتشکده‌ها را نیز در دل خود جای داده است. از محبوب ترین جاذبه های یزد می توان به باغ دولت آباد، آتشکده یزد، برج های سکوت، مجموعه امیر چخماق، زورخانه صاحب الزمان، مسجد جامع یزد، قلعه نارین و جاذبه های شهر میبد در نزدیکی یزد اشاره کرد.

تبریز؛ پایتخت آذری ایران

تبریز یکی از محبوب ترین شهرهای تاریخی ایران می باشد و جالب است بدانید که سال های دور به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده بود و زمانی یک مرکز کلیدی جاده ابریشم بوده است. این شهر به خاطر فرش‌های گران‌قیمت، بناهای تاریخی و شگفتی‌های طبیعی در بین گردشگران معروف است. مسجد کبود، بازار بزرگ، روستای کندوان، موزه آذربایجان، پارک ایل گلی، ارگ تبریز و خانه بهنام تبریز از جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند.

شما میتوانید به راحتی بلیط های تهران تبریز، بلیط تبریز مشهد، بلیط تبریز کیش را خریداری کنید.

همچنین این شهر یکی از کلانشهر های ایران بوده و شما میتوانید از تور های گردشگری آن استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر درمورد تور کیش از تبریز، مشهد از تبریز به سایت ما مراجعه کنید.

مشهد؛ یکی از مقدس ترین شهر های ایران

لیست مکان های دیدنی ایران بدون ذکر شهر مشهد ناقص خواهد بود. مشهد  یکی دیگر از شهر بزرگ ایران و یکی از مقدس ترین شهرهای کشور است که ارزش دیدن دارد. همچنین، اگر به مشهد سفر کردید ، از فرش و زعفران موجود در بازارهای آن دیدن کنید و سوغاتی های معروف این شهر را از دست ندهید! از جاذبه های گردشگری مشهد میتوان به حرم امام رضا، مجتمع گردشگری بابا قدرت، طاق طلا اشاره کرد.

برای سفر آسان تر اکی بلیط به شما تور مشهد از تبریز را پیشنهاد می کند. برای تهیه آسان بلیط تبریز مشهد کلیک کنید.

 

کیش؛ جزیره ای در دل خلیج فارس

کیش جزیره زیبای ایران در خلیج فارس است که در سال‌های اخیر به شهری توریست پذیر تبدیل شده است و طرفداران خود را نیز دارد.

جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است . از مشهورترین جاذبه‌ های تاریخی کیش می‌توان به کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز و شهر باستانی حریره اشاره کرد. تفریح‌های آبی بخش جذاب و مهیج سفر به کیش را تشکیل می‌دهند و میتوانید خاطرات فوق العاده ای در این شهر بسازید.

سفر با تور به این شهر قطعا انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر درمورد تور کیش از تبریز به سایت اکی بلیط مراجعه کنید. برای خرید بلیط تبریز کیش کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *