تهران گردی در تابستان

کمتر کسی در ایران پیدا می شود که تهران را نشناسد. اگر شما در فصل تابستان تصمیم گرفتید به این شهر سفر کنید، این مطلب را از دست ندهید و تا آخر این مطلب با ما همراه باشید!     تهران بزرگترین شهر و پایتخت ایران بوده و بیست و پنجمین شهر پرجمعیت جهان است […]

کمتر کسی در ایران پیدا می شود که تهران را نشناسد. اگر شما در فصل تابستان تصمیم گرفتید به این شهر سفر کنید، این مطلب را از دست ندهید و تا آخر این مطلب با ما همراه باشید!

 

 

تهران بزرگترین شهر و پایتخت ایران بوده و بیست و پنجمین شهر پرجمعیت جهان است که از شمال به مناطق کوهستانی و از جنوب به مناطق کویری منتهی می شود، بنابراین آب و هوای این شهر در بخش های آن متفاوت می باشد. ساختار شهر ترکیبی عالی از سنت و مدرنیته است. در این مطلب قصد داریم بهترین مکان های تفریحی و گردشگری در تابستان به شما معرفی کنیم.

 

پارک جنگلی چیتگر

این پارک 1450 هکتار وسعت دارد و پر از درخت سرسبز می باشد. از ضلع شمالی پارک تا ضلع جنوبی که نزدیک به اتوبان کرج است. پارک چیتگر یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان است که با امکانات و خدمات متنوع همچون پیست‌های ورزشی، کتابخانه، ایستگاه اسکان اضطراری، پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق و یگان حفاظت در خدمت گردشگران می باشد. این پارک دارای دریاچه و خدماتی مانند قایق سواری، محلی مناسب برای دوچرخه سواری و حتی سوارکاری در باشگاه های مخصوص می باشد.

 

 

برج میلاد

این برج یک آسمان خراش چند منظوره بزرگ است که در شمال غرب تهران قرار دارد. این برج مرتفع ترین برج ایران، چهارمین برج بلند مخابراتی و نوزدهمین برج مرتفع جهان است. گنبد آسمان، سکوی دید باز در طبقه هفتم و سکوی دید بسته در طبقه سوم، موزه‌ مشاهیر، موزه سکه، مجموعه سرزمین افسانه‌های ایران، شهربازی، بولینگ و بیلیارد و اسکای پارک چند نمونه از تفریحات برج میلاد هستند.

 

 

کاخ گلستان

کاخ گلستان مجموعه ای از ساختمان هاست که در میدان ارگ تهران واقع شده است. بناهای این کاخ ها در زمان های مختلف ساخته شده اند. نام کاخ از نام تالاری در ساختمان بیرونی کاخ که گلستان نیز نامیده می شود، گرفته شده است. شمس‌العماره به‌عنوان شاخص‌ترین بنای کاخ، تالار آینه، تالار سلام، ایوان تخت مرمر و خلوت کریم‌خانی چند نمونه از بخش‌های مختلف این کاخ شکوهمند هستند.

 

 

خانه کاظمی

کسانی که علاقه دارند تهران قدیم را تماشا کنند، اینجا مناسب شماست. خانه کاظمی معروف به تهران قدیم در خیابان ۱۵ خرداد در کنار کوچه ی امامزاده یحیی قرار دارد. این خانه حدود ۱۰۰ سال پیش ساخته شده است که طرح و شکل آن در دوران قاجار شکل گرفته و در دوران پهلوی کامل شده است.

 

 

پل طبیعت

پل طبیعت تهران یکی از فضای طبیعی مورد علاقه گردشگران و حتی پر طرفدار در میان ساکنین تهران است. بازدید از این پل و طبیعت آن در سفر به تهران به شما پیشنهاد می شود.

 

 

 

بام تهران

بام تهران مجموعه ای تفریحی است که در دامنه کوه توچال و انتهای خیابان ولنجک تهران واقع شده و یکی از مکان های مورد علاقه اهالی برای گذراندن وقت و تفریح است. این مجموعه دارای فعالیت هایی مانند تیراندازی با کمان، تنیس، زیپ لاین، بانجی جامپینگ و غیره می باشد. همچنین می توانید از پیاده روی و تماشای مناظر شگفت انگیز تهران در شب و صرف شام یا میان وعده در رستوران های واقع در بام تهران لذت ببرید.

 

پارک آبی اوپارک 

«پارک آبی اوپارک تهران» برای آنها که به تفریحات آبی علاقه دارند، یک گزینه عالی بشمار می رود.

اوپارک تهران یک مجموعه‌‌ی تفریحی ورزشی آبی است که به‌دلیل رعایت مسائل دقیق ایمنی و استانداردهای جهانی تجهیز پارک‌های آبی، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های تهران تبدیل شده است. جالب است بدانید که این مکان هیجان‌انگیز می‌تواند از ۳ هزار نفر همزمان میزبانی کند!

 

باغ کتاب

حتی اگر اهل مطالعه نباشید، باز هم «باغ کتاب تهران» از دیدنی‌ترین مکان‌های تهران است که قطعا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

این مرکز چند منظوره‌ی فرهنگی بین سال‌های 1386 تا 1396 ساخته شده و با 65 هزار مترمربع زیربنا و 110 هزار مترمربع وسعت، به‌عنوان وسیع‌ترین مرکز کتاب و سرگرمی در تمام کشور شناخته می‌شود. نکته جالب دیگر درمورد این سازه این است که این سازه‌ از بالا کاملاً شبیه کشتی و از نمای شمال‌به‌‌جنوب به کتابی نیمه‌باز شباهت دارد.

سخن پایانی

تهران بزرگترین شهر ایران است که اگر به آن سفر نکرده اید، توصیه می شود تا فرصت  دارید از آن بازدید کنید. با اکی بلیط شما میتوانید بلیط تبریز به تهران و بلیط تهران به تبریز را به راحتی خریداری کنید! مکان های ذکر شده در بالا تنها گوشه ای از تفریحات و مکان های دیدنی در تهران هستند. بسیاری از موزه ها و مراکز فرهنگی دیگری در این شهر هستند که قطعا باید از آن ها نیز دیدن کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *